Akdeniz Üniversitesi DSpace

Ayırt edicilik ilkesine dayalı ingilizce öğretim tasarımı uygulamasının öğrencilerin akademik başarı ve derse yönelik tutumları üzerine etkisi

Show simple item record

dc.contributor.author İzgi, İlknur
dc.date.accessioned 2020-11-20T12:45:14Z
dc.date.available 2020-11-20T12:45:14Z
dc.date.issued 2014
dc.identifier.uri http://acikerisim.akdeniz.edu.tr:8080/xmlui/handle/123456789/2208
dc.description.abstract Bu araştırmanın amacı, İngilizce dersinde ayırt edicilik ilkesine dayalı öğretim tasarımı uygulamasının öğrencilerin akademik başarıları ve derse yönelik tutumları üzerindeki etkilerini incelemektir. Çalışmada ön-test son-test kontrol gruplu yarı deneysel araştırma deseni kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini 2013-2014 eğitim öğretim yılında Antalya ili Döşemealtı ilçesinde öğrenim görmekte olan 5. sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemini ise Ilıcaköy Ortaokulunun 5. sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. 5/A sınıfı deney grubu, 5/B sınıfı kontrol grubu olarak belirlenmiştir. Deney ve kontrol gruplarından her birinde 20 öğrenci bulunmaktadır. Araştırmada kullanılan veri toplama araçları, İngilizce dersine yönelik akademik başarı testi, tutum testi, gözlem ve görüşme formlarıdır. Bu araçlardan elde edilen verilerin analizi SPSS 18 programında, bağımsız gruplar için t-testi kullanılarak yapılmıştır. Araştırma için 5. sınıf ''My Daily Routine'' ve ''My Town'' üniteleri seçilmiştir. Deney grubunda ayırt edicilik ilkesine dayalı öğretim tasarımı uygulanırken, kontrol grubunda öğretmen kılavuz kitabında yer alan etkinliklere dayalı olarak ders işlenmiştir. Araştırma test uygulamaları ve ders etkinlikleri dahil 8 hafta sürmüştür. Araştırmanın sonucunda, İngilizce dersi 'My Daily Routine' ve 'My Town' ünitelerinin öğretiminde, ayırt edicilik ilkesine dayalı öğretim tasarımı kullanımının, öğrencilerin akademik başarısını ve derse olan tutumları olumlu yönde etkilediği tespit edilmiştir. en_US
dc.publisher Akdeniz Üniversitesi en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Ayırt edicilik İlkesine Dayalı Öğretim Tasarımı, İngilizce Öğretimi, Akademik Başarı, Tutum en_US
dc.title Ayırt edicilik ilkesine dayalı ingilizce öğretim tasarımı uygulamasının öğrencilerin akademik başarı ve derse yönelik tutumları üzerine etkisi en_US
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis en_US
dc.contributor.department Eğitim Programları ve Öğretim Programı en_US
dc.contributor.consultantID Şerafettin Karakaya en_US
dc.contributor.institute Eğitim Bilimleri Enstitüsü en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Browse

My Account