Akdeniz Üniversitesi DSpace

Otel işletmelerinde çalışanların memnuniyet düzeyinin incelenmesi: Lara - Alanya - Kemer - Manavgat - Belek bölgesi örneği

Show simple item record

dc.contributor.author Davras, Özgür
dc.date.accessioned 2020-11-18T14:48:03Z
dc.date.available 2020-11-18T14:48:03Z
dc.date.issued 2013
dc.identifier.uri http://acikerisim.akdeniz.edu.tr:8080/xmlui/handle/123456789/2164
dc.description.abstract Son yıllarda büyük gelişimler gösteren ve yoğun bir rekabetin yaşandığı turizm sektöründe, otel işletmelerinin ayakta kalabilmeleri ve rekabet avantajı sağlayabilmeleri, sahip oldukları kaynakları en etkili ve verimli biçimde kullanmalarına bağlıdır. Hizmet sektörü içinde yer alan otel işletmelerinin en önemli ve değişkenliği en fazla olan kaynaklarından birisi çalışanlardır ve çalışanların performansı ve verimi işletmelerin başarısını etkileyen faktörlerin başında gelmektedir. Çalışanların yüksek performans gösterebilmeleri ve verimli bir şekilde çalışabilmeleri ise, onların işlerinden yeterince memnun olmalarına bağlıdır (Toker, 2007).Yapılan araştırmalar, otel işletmelerinin hedef ve amaçlarına ulaşabilmelerinin yeterli sayıda ve kalitede çalışan sayısına ve çalışanların işlerinden memnuniyet düzeylerine bağlı olduğunu ortaya koymuştur. Bu nedenle otel işletmelerinde müşteri memnuniyeti kadar çalışan memnuniyetine de büyük önem vermek gerekmektedir. Otel işletmesi yöneticilerinin işletmenin ve çalışanların amaçlarını bütünleştirerek moral ve motivasyonu artırması ile çalışan memnuniyetinin sağlanması mümkün olabilmektedir.Bu çerçevede çalışmanın amacı; otel işletmelerinde çalışanların genel iş memnuniyet düzeylerini tespit etmek ve memnuniyeti etkileyen faktörleri ortaya koymaktır. Çalışanların kişisel özelliklerinin çalışan memnuniyeti üzerinde anlamlı bir etkisinin olup olmadığı da incelenmiştir. Ayrıca araştırma turizmin başkenti Antalya'nın önemli turizm merkezlerinde yapıldığından bölgesel çalışan memnuniyet düzeyleri karşılaştırılmıştır.E. Spector tarafından geliştirilen iş tatmin ölçeği çalışmanın amacına uygun olarak düzenmiş ve Antalya ili sınırları içinde Kemer, Lara-Kundu, Belek, Side-Manavgat ve Alanya bölgelerinde faaliyet gösteren otel işletmesi çalışanları üzerinde uygulanmıştır. Araştırmada elde edilen veriler sosyal bilimler için geliştirilmiş bir istatistik paket programı ile analiz edilmiştir. Verilerin değerlendirilmesinde frekans analizi, faktör analizi, t testi, tek yönlü varyans analizi, korelasyon ve regresyon analizlerinden yararlanılmıştır.Çalışma sonucunda otel işletmesi çalışanların iş memnuniyetleri iyi sayılabilecek bir düzeyde olduğu ortaya çıkmıştır. Faktör analizi sonucu, iş arkadaşları, yönetim tarzı, ek imkânlar, işin doğası, terfi, ücret, ödül ve iletişim boyutlarının çalışan memnuniyetinde etkili olduğu tespit edilmiştir. Bu faktörlerden işin doğası boyutu çalışan memnuniyetini en fazla etkileyen faktör olarak belirlenmiştir. Ayrıca Belek bölgesinde çalışanların en yüksek iş memnuniyet düzeyine sahip oldukları ortaya çıkmıştır. en_US
dc.publisher Akdeniz Üniversitesi en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Çalışan, çalışan memnuniyeti, otel işletmeleri en_US
dc.title Otel işletmelerinde çalışanların memnuniyet düzeyinin incelenmesi: Lara - Alanya - Kemer - Manavgat - Belek bölgesi örneği en_US
dc.type info:eu-repo/semantics/masterThesis en_US
dc.contributor.department Turizm İşletmeciliği ve Otelcilik en_US
dc.contributor.consultantID Mustafa Gülmez en_US
dc.contributor.institute Sosyal Bilimler Enstitüsü en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Browse

My Account