Akdeniz Üniversitesi DSpace

Genel liselerde ingilizce öğretimindeki başarısızlık nedenleri hakkında öğrenci, öğretmen ve veli görüşlerinin incelenmesi (Antalya ili örneği)

Show simple item record

dc.contributor.author Kaplan, Hamit
dc.date.accessioned 2020-11-05T14:25:29Z
dc.date.available 2020-11-05T14:25:29Z
dc.date.issued 2013
dc.identifier.uri http://acikerisim.akdeniz.edu.tr:8080/xmlui/handle/123456789/2018
dc.description.abstract Bu araştırmanın amacı genel liselerde İngilizce dersindeki başarısızlık nedenlerini öğrenci, öğretmen ve veli görüşlerini dikkate alarak ortaya koymaktır.Araştırma evrenini 2011-2012 öğretim yılında Türkiye'deki tüm genel liselerde çalışan İngilizce öğretmenleri, öğrenim gören öğrenciler ve onların velileri; örneklemini ise Antalya ilindeki beş merkez ilçede (Aksu, Döşemealtı, Kepez, Konyaaltı ve Muratpaşa) bulunan onbe? resmi genel lisede öğrenim gören 402 öğrenci, 58 veli ve bu okullarda görev yapmakta olan 50 İngilizce öğretmeni oluşturmaktadır. Öğrenci, öğretmen ve velilerin seçiminde tesadüfî örnekleme yöntemi kullanılmı?tır. Veri toplama aracı olarak ise ara?tırmacı tarafından geliştirilen Genel Liselerde İngilizce Öğretiminde Karşılaşılan Sorunlar Hakkında Öğrenci / Öğretmen / Veli Görüşleri Anket Formları uygulanmıştır.Araştırma sonucunda İngilizce sınıflarının kalabalık olmasının öğrenmeyi olumsuz etkilediği, İngilizce derslerinde seviye sınıfları uygulaması yapmanın öğrenmeyi olumlu etkileyebileceği, ders ve çalışma kitaplarının öğrenci ilgi alanları ve seviyeleri göz önüne alınarak hazırlanması gerektiği, İngilizce dersinin haftalık ders saatinin yetersiz olduğu, ders saatinin artırılmasının ve İngilizce dersinin seçmeli ders olarak öğrenciye sunulmasının uygun olacağı, dersliklerde çağdaş eğitim-öğretime katkı sağlayabilecek ders araç ve gereçlerinin bulundurulması ve kullanılmasının öğrenmeyi olumlu etkileyeceği, İngilizce dersini alan sınıflar ve haftalık ders saatleri ile ilgili yapılan değişikliklere uygun ders içerikleri, kitaplar ve programların hazırlanmasının iyi olacağı sonuçlarına ulaşılmıştır. en_US
dc.publisher Akdeniz Üniversitesi en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject İngilizce Öğretimi, Başarısızlık Nedenleri, Öğrenci / Öğretmen / Veli Görüşleri en_US
dc.title Genel liselerde ingilizce öğretimindeki başarısızlık nedenleri hakkında öğrenci, öğretmen ve veli görüşlerinin incelenmesi (Antalya ili örneği) en_US
dc.type masterThesis en_US
dc.contributor.department Eğitim Programları ve Öğretim Programı en_US
dc.contributor.consultantID Selçuk Uygun en_US
dc.contributor.institute Eğitim Bilimleri Enstitüsü en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Browse

My Account