dc.contributor.author |
Duman, Serap |
|
dc.date.accessioned |
2020-11-04T08:24:48Z |
|
dc.date.available |
2020-11-04T08:24:48Z |
|
dc.date.issued |
2012 |
|
dc.identifier.uri |
http://acikerisim.akdeniz.edu.tr:8080/xmlui/handle/123456789/1976 |
|
dc.description.abstract |
Sanayi devriminden 1990'lı yıllara gelinceye kadar daha çok iç çevrelerinde yer alansosyal paydaşlarına yönelik sorumluluklarına odaklanan firmalar, bu tarihten itibarensürdürülebilir kalkınma ve dolayısıyla da firmaların sürdürülebilirliği konularının hızlagündeme yerleşmesiyle, sosyal paydaşlarına giderek daha çok kaynak ayırmayabaşlamışlardır. Bu dönemden itibaren çeşitli nedenlerle Kurumsal sosyal sorumluluğa yönelikfaaliyetlerinde hayırseverlik yerine strateji daha çok ön plana çıkmaya başlamıştır. BöyleceKurumsal sosyal sorumluluk çalışmaları çeşitli mecralarında yer almıştır. Bu çalışmadafirmaların KSS kampanyalarının reklam formlarında, reklam alanlarında yer almaları vetoplumsal rıza üretimi yasal ve etik çerçevede değerlendirilmiştir. Bu değerlendirmeyapılırken, içerik ve eleştirel söylem analizi yöntemleri kullanılmıştır. Araştırmanınsonuçlarına göre, reklam alanlarında ve reklam süresi dahilinde çeşitli mecralarda yer alanKSS kampanya sunumlarının yasal çerçevede reklam olduğu ve bu şekilde sunumlar aracılığıile rıza üretimi yapıldığı etik çerçevede ortaya konmuştur. |
en_US |
dc.publisher |
Akdeniz Üniversitesi |
en_US |
dc.rights |
info:eu-repo/semantics/openAccess |
en_US |
dc.title |
KSS kampanyaları sunumunda reklam söylemi kullanımı ve toplumsal rıza üretimi |
en_US |
dc.type |
masterThesis |
en_US |
dc.contributor.department |
Halkla İlişkiler |
en_US |
dc.contributor.consultantID |
Merih Taşkaya |
en_US |
dc.contributor.institute |
Sosyal Bilimler Enstitüsü |
en_US |