Akdeniz Üniversitesi DSpace

Bilişim teknolojileri alanı 10. sınıf öğrencilerinin temel elektronik ve ölçme dersine yönelik tutumları ile akademik başarılarının incelenmesi

Show simple item record

dc.contributor.author Söğüt, Şükrü
dc.date.accessioned 2020-10-30T11:00:43Z
dc.date.available 2020-10-30T11:00:43Z
dc.date.issued 2012
dc.identifier.uri http://acikerisim.akdeniz.edu.tr:8080/xmlui/handle/123456789/1906
dc.description.abstract Bu çalışmanın amacı, Bilişim Teknolojileri Alanı 10. sınıf öğrencilerinin Temel Elektronik ve Ölçme dersine yönelik tutumları ile akademik başarıları arasındaki ilişkileri bağımsız değişkenler açısından incelemektir.Araştırma 2011-2012 eğitim yılında, Antalya ili Alanya ilçesinde, Alanya Teknik ve Endüstri Meslek Lisesi, Nezihe Soydan Ticaret Meslek Lisesi, Demirtaş Çok Programlı Lisesi, Avsallar Çok Programlı Lisesi ve Berat Hayriye Cömertoğlu Çok Programlı Lisesi, Bilişim Teknolojileri Alanı 10.sınıfında öğrenim gören toplam 149 öğrenci ile yürütülmüştür.Araştırmada kullanılan Temel Elektronik ve Ölçme Dersine Yönelik Tutum Ölçeği araştırmacı tarafından geliştirilmiştir. 27 maddeden oluşan Ölçeğin güvenirliği 0,85 olarak hesaplanmış ve tüm analiz işlemlerinde SPSS 19.0 paket programı kullanılmıştır.Betimsel araştırma modelinde yürütülen bu araştırmada yedi alt problem cevaplanmaya çalışılmış ve verilerin analizinde, verilerin türüne göre, korelasyon (r), t testi, tek yönlü varyans analizi (ANOVA), % dökümleri yapılmış, F değerinin önemli olması halinde farkın hangi gruplardan kaynaklandığını bulmak için Scheffe Testi uygulanmıştır.Araştırmada cevap aranan alt problemlere yönelik yapılan analizler sonucunda, Temel Elektronik ve Ölçme dersine yönelik tutum ile ekonomik düzey arasında ve öğrencilerin gruplara ayrılması arasında anlamlı bir ilişkiye rastlanmıştır. Araştırmada cinsiyete göre, okul türüne göre, sınıf mevcuduna göre, dersin işlendiği fiziki mekana göre farkın anlamlı olmadığı görülmüştür.Araştırmada öğrencilerin Temel Elektronik ve Ölçme dersine ilişkin tutumları ile akademik başarıları arasında orta düzeyde, pozitif ve anlamlı bir ilişkinin olduğu bulunmuştur. en_US
dc.publisher Akdeniz Üniversitesi en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Bilişim Teknolojileri, Temel Elektronik ve Ölçme Dersi, Tutum,Akademik Başarı. en_US
dc.title Bilişim teknolojileri alanı 10. sınıf öğrencilerinin temel elektronik ve ölçme dersine yönelik tutumları ile akademik başarılarının incelenmesi en_US
dc.type masterThesis en_US
dc.contributor.department Eğitim Programları ve Öğretim Programı en_US
dc.contributor.consultantID Şerafettin Karakaya en_US
dc.contributor.institute Sosyal Bilimler Enstitüsü en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Browse

My Account