Akdeniz Üniversitesi DSpace

Coğrafi bilgi sistemleri (CBS) destekli sosyal bilgiler dersi öğretiminin öğrenci başarısı ve tutumuna etkisi

Show simple item record

dc.contributor.author Ünal, Barış
dc.date.accessioned 2020-10-23T08:42:01Z
dc.date.available 2020-10-23T08:42:01Z
dc.date.issued 2012
dc.identifier.uri http://acikerisim.akdeniz.edu.tr:8080/xmlui/handle/123456789/1830
dc.description.abstract Bu araştırmanın temel amacı, Sosyal Bilgiler dersi `' Bölgemizi Tanıyalım'' ünitesinin Coğrafi Bilgi Sistemleri (CBS) ile işlenilmesinin; ilköğretim 5. sınıf öğrencilerinin akademik başarılarına, tutumlarına ve kullanma becerilerine ilişkin etkisini belirlemektir.Bu araştırma 2011-2012 öğretim yılının 1. döneminde Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı Bilecik'te bulunan TOKİ İlköğretim okulunda öğrenim gören iki beşinci sınıfta 6 hafta süreyle yürütülmüştür.Çalışma grubunu, 5/A ve 5/B sınıflarında öğrenim gören 49 öğrenci oluşturmaktadır. 5/B şubesi deney, 5/A şubesi kontrol grubu olarak seçilmiştir.Araştırmada ön-son test kontrol gruplu deneysel desen kullanılmıştır. Deney grubuna CBS destekli, kontrol grubuna ise geleneksel öğretim yöntemi kullanılarak araştırmacı tarafından yürütülmüştür.Araştırma sürecinde; araştırmacı tarafından geliştirilen `'Bölgemizi Tanıyalım'' ünitesi Başarı Testi, Coğrafi Bilgi Sistemleri Tutum Ölçeği ve Kontrol Listesi veri toplama aracı olarak kullanılmıştır.Araştırmadan elde edilen verilerin analizi ilişkisiz t-testi, ilişkili t-testi, Cohen d, frekans ve ortalama kullanılarak değerlendirilmiştir.Sonuç olarak, CBS tabanlı haritaların `'Bölgemizi Tanıyalım'' ünitesinin öğretiminde başarıyı yükselten bir etkiye sahip olduğu ve öğrencilerin CBS teknolojisine yönelik olumlu bir tutum içerisinde oldukları sonucuna ulaşılmıştır. en_US
dc.publisher Akdeniz Üniversitesi en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.subject Coğrafi Bilgi Sistemleri, Bölgemizi Tanıyalım, Akademik Başarı, Tutum, Sosyal Bilgiler en_US
dc.title Coğrafi bilgi sistemleri (CBS) destekli sosyal bilgiler dersi öğretiminin öğrenci başarısı ve tutumuna etkisi en_US
dc.type masterThesis en_US
dc.contributor.department Eğitim Bilimleri en_US
dc.contributor.consultantID Cemali Sarı en_US
dc.contributor.institute Sosyal Bilimler Enstitüsü en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Browse

My Account