Akdeniz Üniversitesi DSpace

Eğitim etkinliğinin ölçülmesi (ROI) : Antalya yöresinde beş yıldızlı bir otelde uygulama

Show simple item record

dc.contributor.author Yıldız, Sevcan
dc.date.accessioned 2020-10-01T15:31:09Z
dc.date.available 2020-10-01T15:31:09Z
dc.date.issued 2007
dc.identifier.uri http://acikerisim.akdeniz.edu.tr:8080/xmlui/handle/123456789/1606
dc.description.abstract Hızlı ekonomik ve teknolojik değişimlerin yaşandığı, yoğun rekabet ortamı ve bilgi çağında işletmeler, varlıklarını sürdürmek ve başarılı olabilmek için işgörenlerinin sürekli değişime ve gelişime uyumlarını sağlamak amacıyla yürüttükleri eğimlere yatırdıkları paranın karşılığını almak ve yatırımların sonuçlarını ölçmek istemektedirler. Gerek eğitim alanındaki bütçe kısıtları gerekse etkilik ve verimlilik ilkeleri gereği, eğitim yatırımının sonuçlarının görülmesi konusunda artan ilgi, bu değişim ve gelişim çağında öngörüye sahip işletmeleri, diğer işletme yatırımları gibi eğitime yapılan yatırımları incelemeye, bu yatırımların sonuçlarını finansal açıdan ölçmenin uygun ve güvenilir yollarını bulma arayışına yöneltmektedir. Eğitim yatırımının ölçülmesinde kullanılan ROI yöntemi, eğitime yatırılan tüm paranın ayrı ayrı hesaplanması, kişi başı maliyetler ve kişi başı faydaların belirlenip oranlanması ile hesaplanmaktadır. Doğru ya da doğruya yakın sonuçların çıkabilmesi için işletme yönetimi ile işbirliği içerisinde olmak gerekmektedir. Hesaplamanın doğruluğunda işletme yönetiminin verdiği finansal rakamların gerçek olması çok büyük önem taşımaktadır. ROI yöntemi ile yatırımların geri dönüşünün hesaplanmasında ilk aşama, tepki ve tatmin seviyesinin ölçülmesidir. Tepki ve tatmin, eğitim alan işgörenin aldıkları eğitimle ilgili düşünceleri ölçmektedir. Bu ölçümü yapabilmek için, işgörenlere eğitim almadan önce, eğitimin son günü ve eğitimden 10 gün sonra eğitim hakkındaki düşüncelerini ölçmeye yarayan anket formları verilmektedir. Tüm aşamalar tamamlandıktan sonra formlarda bulunan değerlerin ortalamaları alınarak ROI formülündeki yerlerine yerleştirilmektedir. Formülde yeri olmayan ortalamalar yorumlanmaktadır. ROI yöntemi ile yatırımların geri dönüşünün hesaplanmasında ikinci aşama, öğrenme seviyesinin ölçülmesidir. Bu seviyede, işgören ve yöneticilen doldurduğu anket formları ile işgörenin eğitimden öğrendikleri ölçülmekte ve ortalamaların karşılaştırılması yapılmaktadır. ROI yöntemi ile yatırımların geri dönüşünün hesaplanmasında üçüncü aşama, uygulamanın ölçülmesi aşamasıdır. Bu aşamada da işgörenin eğitimden öğrendiklerini işinde ne kadar uygulayabildiği anket formları ile ölçülmektedir. ROI yöntemi ile yatırımların geri dönüşünün hesaplanmasında dördüncü aşama, işe ne kadar etki ettiğinin ölçülme aşamasıdır. ROI yöntemi ile yatırımların geri dönüşünün hesaplanmasında beşinci ve son aşama ise, son aşamaya kadar olan adımlardan çıkan ortalamalar ve finansal verilerle hesaplanan ROI'nin hesaplanmasıdır. Tüm verileri parasal ölçümlere dönüştürerek programın faydası ile maliyetini karşılaştıran ROI, eğitime yırılan her bir para miktarı için yatırımcıya geri dönen para miktarını, yani eğitim yatırımının geri dönüş oranını ifade etmektedir. en_US
dc.publisher Akdeniz Üniversitesi en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.title Eğitim etkinliğinin ölçülmesi (ROI) : Antalya yöresinde beş yıldızlı bir otelde uygulama en_US
dc.type masterThesis en_US
dc.contributor.department Turizm en_US
dc.contributor.consultantID A. Akın Aksu en_US
dc.contributor.institute Sosyal Bilimler Enstitüsü en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Browse

My Account