Akdeniz Üniversitesi DSpace

Turizm sektöründe işgörenlerin iş tatmini faktörleri ile dış müşteri tatmini arasındaki ilişkinin belirlenmesine yönelik bir araştırma

Show simple item record

dc.contributor.author Özdemir, Melda Küçük
dc.date.accessioned 2020-10-01T06:52:01Z
dc.date.available 2020-10-01T06:52:01Z
dc.date.issued 2006
dc.identifier.uri http://acikerisim.akdeniz.edu.tr:8080/xmlui/handle/123456789/1579
dc.description.abstract Bu araştırmanın amacı, turizm sektöründe çalışanların mevcut iş tatminlerinin ölçülmesi, iştatmini etkileyen faktörlerin saptanması ve müşteri tatmini ile arasındaki ilişkinin ortayakonmasıdır.Bu çalışma kapsamında, araştırmanın amacına yönelik uygulama çalışması yapılmıştır.Araştırmanın uygulama aşamasında, turizm sektöründe faaliyet gösteren beş yıldızlı birkonaklama işletmesinde anket tekniği kullanılarak toplanan veriler analiz edilmiştir. Anket, iştatmini konusunda yapılan benzer araştırmalarda (Akıncı, 2001, s.168; Günbayı, 2000, s.101)kullanılan anketler, araştırmacı tarafından geliştirilerek uygulanmıştır.Araştırmada üç hipotez sınanmıştır. Birinci hipotez, demografik özelliklerin işgören iştatmini üzerinde anlamlı bir etkisi olduğunu savunmaktadır. Yapılan analizler sonucunda,birinci hipotez, iş tatminini etkileyen faktörlere göre, bazı demografik özellikler tarafındandesteklenirken, bazıları tarafından ise desteklenmemektedir.Araştırmanın ikinci hipotezinde, ücret faktöründen duyulan iş tatmini düzeyinin, diğerfaktörlerden duyulan iş tatmini düzeyine göre daha düşük olduğu savunulmaktadır. Yapılananalizler sonucunda ücret faktörünün aritmetik ortalamasının en düşük olduğu ortayaçıkmıştır. Dolayısıyla, ekonomik faktörlerin iş tatmini üzerindeki etkisinin diğer faktörleregöre daha düşük olduğu yönündeki denence yapılan analizler sonucu desteklenmiştir.Araştırmanın üçüncü hipotezinde, ?işgören iş tatmini düzeyi arttıkça, dış müşteri tatminide artar? yönündeki denence savunulmaktadır. Bu hipoteze yönelik analizlerde, uygulamayapılan turizm işletmesinin dış müşteri tatmini ölçülmüş ve işgören iş tatmini ile arasındakiilişki belirlenmeye çalışılmıştır. Yapılan korelasyon analizi sonucunda, işgören iş tatmini iledış müşteri tatmini arasında istatistiksel olarak anlamlı bir ilişki olmadığı gözlenmiştir. Bunedenle, ?işgören iş tatmini düzeyi arttıkça, dış müşteri tatmini de artar? yönündeki denencedesteklenmemiştir. en_US
dc.publisher Akdeniz Üniversitesi en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.title Turizm sektöründe işgörenlerin iş tatmini faktörleri ile dış müşteri tatmini arasındaki ilişkinin belirlenmesine yönelik bir araştırma en_US
dc.type masterThesis en_US
dc.contributor.department İşletme en_US
dc.contributor.consultantID Nilgün Anafarta en_US
dc.contributor.institute Sosyal Bilimler Enstitüsü en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Browse

My Account