Akdeniz Üniversitesi DSpace

Birinci basamak sağlık hizmetlerinde hasta memnuniyetinin sağlık ekonomisindeki yeri ve önemi : bir uygulama

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Özkara, Yasemin
dc.date.accessioned 2020-09-30T10:48:50Z
dc.date.available 2020-09-30T10:48:50Z
dc.date.issued 2006
dc.identifier.uri http://acikerisim.akdeniz.edu.tr:8080/xmlui/handle/123456789/1556
dc.description.abstract insanların sosyal ve ekonomik yönden refah içinde yaşamaları ve yüksek sağlık düzeyineulaşmalarında en önemli unsurlardan biri ?Temel Sağlık Hizmetleri?dir. Temel Sağlık Hizmetlerikapsamında ele alınan hasta sevk ve sonuçlarını izleme bu bütün içinde değerlendirilmelidir. Sonyıllarda her sektörde olduğu gibi sağlık sektörü de bir değişim içindedir. Bu değişim; yalnızteknoloji konusunu değil; sağlık kurumlarında hizmet sunumuna ilişkin bir takım düzenlemeleride gündeme getirmiştir. Çünkü hastalar hizmet almak istedikleri sağlık kurumlarını bellikısıtlamalara rağmen seçebilmektedirler. Bu seçimde hastaları etkileyen, tercihlerini o yöndekullanmalarını sağlayan birçok faktör bulunmaktadır.Bu çalışmanın birinci bölümünde genel olarak sağlık kavramı, sağlık hizmetlerinin tanımı,amacı ve özellikleri ile sağlık hizmetleri piyasası iktisadi yönden ele alınmıştır.kinci bölümde; geçmişten bu güne Türkiye'de sağlık hizmetlerinin gelişimi değerlendirilmiş,Türkiye'de sağlık hizmetlerinin mevcut durumu ortaya konulmuştur.Üçüncü bölümde ise; birinci basamak sağlık kuruluşlarının etkin kullanılmadığı, bununekonomiyi olumsuz etkilediği ve hastaların birinci basamak sağlık kuruluşlarına uğramadandoğrudan ikinci basamak sağlık kuruluşlarına yönelmelerinde hasta memnuniyetinin önemi elealınarak; hasta memnuniyetini ve etkileyen faktörleri belirlemek amaçlanmıştır.Dördüncü bölümde uygulamaya yer verilmiştir. Bu amaç doğrultusunda, Adapazarı ilinebağlı Pamukova ilçesinde bulunan birinci basamak sağlık kuruluşu olan Pamukova Sağlık Ocağıve ikinci basamak sağlık kuruluşu olan Pamukova Devlet Hastanesi'nde yüz yüze anket yöntemiile toplanan verilerin analizinde; Cronbach'ın güvenilirlik testi, t Testi ve Tek Yönlü VaryansAnalizi kullanılmıştır.Araştırmanın sonucuna göre hastaların ikinci basamak hizmete yönelmelerinde memnuniyetinönemi belirlenmiş, birinci basamak kuruluşlarda, laboratuar hizmetlerinin iyileştirilmesi, yine bukuruluşlarda uzman doktor çalıştırılmasının memnuniyet üzerinde olumlu etki yaratacağısonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca birinci basamak sağlık kuruluşlarının gereği gibi kullanılmasıdurumunda ihtiyaçların büyük bölümü karşılanabilecek, ikinci basamakta yük azalacak, buralardahasta yığılmaları, gereksiz teknoloji kullanımı ve sağlık hizmetlerinde maliyetlerin yükselmesiönlenebilecektir. en_US
dc.publisher Akdeniz Üniversitesi en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.title Birinci basamak sağlık hizmetlerinde hasta memnuniyetinin sağlık ekonomisindeki yeri ve önemi : bir uygulama en_US
dc.type masterThesis en_US
dc.contributor.department İktisat en_US
dc.contributor.consultantID Mustafa Şanlı en_US
dc.contributor.institute Sosyal Bilimler Enstitüsü en_US


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

DSpace'de Ara


Göz at

Hesabım