Akdeniz Üniversitesi DSpace

Ortaöğretim kurumlarında öğrenen örgütler konusunda yöneticilerin ve meslek dersi ile kültür dersi öğretmenlerinin görüşleri

Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.author Apaydın, Çiğdem
dc.date.accessioned 2020-09-28T16:28:09Z
dc.date.available 2020-09-28T16:28:09Z
dc.date.issued 2005
dc.identifier.uri http://acikerisim.akdeniz.edu.tr:8080/xmlui/handle/123456789/1513
dc.description.abstract Örgütlerin öğrenmesi bireylerin öğrenmesi kadar değerlidir. Farklı öğretim kurumlarında görev yapan yönetici ve öğretmenlerin örgütleri hakkında nasıl bir görüş içinde olduklarını öğrenmek, okulların öğrenen örgüt olma yolunda karşılaşılacak zorluklarla mücadele etmelerinde rehber görevi üstlenebilir. Bu çalışmanın amacı Antalya Büyükşehir Belediyesi sınırları içindeki resmi ortaöğretim kurumlarında görev yapan ortaöğretim yöneticileri ile kültür ve meslek dersi öğretmenlerinin öğrenen örgüt kavramına yönelik görüşlerini tespit etmektir. Araştırma betimsel niteliktedir. Araştırmaya 13 ortaöğretim kurumunda görev yapan 36 yönetici ve 400 öğretmen katılmıştır. Verilerin toplanmasında ölçek kullanılmıştır. Yönetici ve öğretmenlerin öğrenen örgüt kavramına ilişkin algılarını belirlemek üzere iki bölümden oluşan bir ölçek kullanılmıştır. Kullanılan ölçeğin birinci bölümünde yönetici ve öğretmenlerin demografik özellikleri, ikinci bölümünde ise yönetici ve öğretmenlerin öğrenen örgüt ile ilgili görüşlerini ortaya koymayı amaçlayan kişisel yeterlik, bilişsel modeller, ortak vizyon, takım halinde öğrenme ve sistem düşüncesini içeren alt boyutlarla ilgili 29 madde bulunmaktadır. Araştırmada verilerin istatistiksel analizinde, yüzde, aritmetik ortalama, t-testi, tek yönlü varyans analizi kullanılmıştır. Anlamlılık değeri .05 olarak alınmıştır. Farklılığın anlamlı olduğu durumlarda farkın hangi gruplar arasında olduğunun anlaşılması için LSD testi (en küçük anlamlı farklılık testi) yapılmıştır. Bulgulara göre; 1. Yönetici ve öğretmenlerin öğrenen örgüte ilişkin görüşlerinde cinsiyete göre; bilişsel model ve sistem düşüncesinde anlamlı farklılık tespit edilmiştir. 2. Yönetici ve öğretmenlerin öğrenen örgüte ilişkin görüşlerinde göreve göre; kişisel yeterlik, bilişsel model ve takım halinde öğrenme alt boyutlarında anlamlı farklılık tespit edilmiştir. 3. Yönetici ve öğretmenlerin öğrenen örgüte ilişkin görüşlerinde çalıştıkları okullara göre; bilişsel model, ortak vizyon ve sistem düşüncesi alt boyutlarına ilişkin anlamlı farklılık bulunmaktadır. 4. Yönetici ve öğretmenlerin öğrenen örgüte ilişkin görüşlerinde mezun oldukları okullara göre anlamlı farklılık bulunmamıştır. en_US
dc.publisher Akdeniz Üniversitesi en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.title Ortaöğretim kurumlarında öğrenen örgütler konusunda yöneticilerin ve meslek dersi ile kültür dersi öğretmenlerinin görüşleri en_US
dc.type masterThesis en_US
dc.contributor.department Eğitim Bilimleri en_US
dc.contributor.consultantID İlhan Günbayı en_US
dc.contributor.institute Sosyal Bilimler Enstitüsü en_US


Bu öğenin dosyaları:

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster

DSpace'de Ara


Göz at

Hesabım