Abstract:
Ülkemizde 25-30 yıllık bir geçmişe sahip olan, günümüzde ülkelerin sorunlarını çözümlemede son derece aktif ve dinamik etkiler yaratan turizm, önemli ölçüde gelir ve döviz girdisi sağlayan, sektörde gerçekleştirilen yatırımlarla düşük maliyetlerle yeni istihdam olanakları yaratan, ekonomik hayata olduğu kadar sosyal ve kültürel yaşama da olumlu etki yansımaları olan bir sektördür. Bu olumlu etkilerinin yam sıra olumsuz etkileri olan da bir sektör konumundadır. Turizm emek-yoğun bir sektör olduğundan insan faktörü son derece önem arz etmektedir. İnsanla ilgili her türlü olay, durum ve düşünce turizm sektörüne anında yansımaktadır. Bu yüzden bireylerin ve ailelerin turizm olgusuna yönelik tutumlan sektör için son derece önemlidir. Tutumlar, bireylerin çalışmasından, müşteri memnuniyetine kadar her noktayı etkileyen bir olgudur. Turizme.ve turizm sektöründe çalışmaya yönelik tutumun, turizmin ilerlemesine, gelişmesine, gelen misafirlerin memnuniyetine ve çalışan bireylerin iş tatminine etlölerinin oldukça yoğun olduğu kabul edilen bir dönemde, turizm sektöründe çalışanlar ve ailelerinin turizme yönelik tutumlanm belirlemeye yönelik uygulamalı araştırmaların hemen hemen hiç olmadığı belirlenmiştir. Bu noktadan hareketle, turizm sektöründe çalışanların ve ailelerinin turizme bakış açısı ve turizm sektörüne karşı Mumlarının incelenmesi bu çalışmanın odak noktası olmuştur.