Akdeniz Üniversitesi DSpace

İhracat pazarlamasında hedef pazara yönelik bilgi kullanımı ve gereksinim düzeyinin ihracat performansına etkisi : Türkiye genelinde bir uygulama

Show simple item record

dc.contributor.author Aslan, Ayşegül
dc.date.accessioned 2020-09-28T15:09:38Z
dc.date.available 2020-09-28T15:09:38Z
dc.date.issued 2005
dc.identifier.uri http://acikerisim.akdeniz.edu.tr:8080/xmlui/handle/123456789/1506
dc.description.abstract Zamanında, güvenilir ve yararlı bilgi edinmenin önemi, akıllıca pazarlama kararlan geliştirmekte yatar. Etkili İhracat Pazarlama Bilgi Sistemi, doğru zamanda doğru bilgiye çok, az veya hiç sahip olunan problemin çözümüdür. Bununla birlikte ihracatçılar için belirlenen bilgi ihtiyacı ÎPBS geliştirmekteki ilk adımdır. Bu çalışma, Türk İhracatçıların bilgi ihtiyacım değerlemeyi amaçlar. Politik, Pazar potansiyeli, ekonomik, kültürel, altyapısal ve yasal açıdan incelenen bilgi kategorilerinden çıkarılan sonuçlar, literatürde kabul gören; ihraç yoğunluğu, karlılık, gelişim, algılanan başarı, tatmin, amaçlara ulaşma, ülke sayısı gibi performans kriterleri ile karşılaştınlarak farklı bilgi kategorilerinin farklı ihracatçılarca algılanan önemini ortaya koyar. Bu çalışmanın birincil sonuçları, çeşitli bilgi kategorilerinin önemini kullanan ihracatçılar için kendilerine gerekli bilgiyi sağlama da bir rehber olarak kullanılabilir. en_US
dc.publisher Akdeniz Üniversitesi en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/closedAccess en_US
dc.title İhracat pazarlamasında hedef pazara yönelik bilgi kullanımı ve gereksinim düzeyinin ihracat performansına etkisi : Türkiye genelinde bir uygulama en_US
dc.type masterThesis en_US
dc.contributor.department İşletme en_US
dc.contributor.consultantID Şafak Aksoy en_US
dc.contributor.institute Sosyal Bilimler Enstitüsü en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Browse

My Account