Akdeniz Üniversitesi DSpace

Antalya ilinde turunçgil üretimi ve pazarlama yapısının analizi

Show simple item record

dc.contributor.author Karadeniz, Cemile Feyza
dc.date.accessioned 2020-08-27T15:36:41Z
dc.date.available 2020-08-27T15:36:41Z
dc.date.issued 2003
dc.identifier.uri http://localhost:8080/xmlui/handle/123456789/1315
dc.description.abstract Bu araştırma ile Antalya ilinde turunçgil meyvelerinden portakal, limon ve mandarin üretimi ve pazarlama yapısının incelenmesi amaçlanmıştır. Çalışmada turunçgil üreticileri, aracıları ve ihracatçılardan anket yöntemiyle elde edilen orijinal veriler kullanılmıştır. Araştırma alanında turunçgil üretimi yapan işletmelerden anket uygulanarak derlenen verilerden yararlanılarak işletmelerin; sosyo-ekonomik yapılan, üretimde kullanılan girdi miktarları, yıllık ekonomik faaliyet sonuçlan, üretim maliyetleri pazarlama masraflan portakal, limon ve mandarin için ayn ayn incelenmiştir. Turunçgil pazarlama kanalında yer alan aracılar ve ihracatçı firmalarla yapılan anket çalışmasında ise aracı ve ihracatçıların demografik özellikleri, çalışma şekilleri ve iş hacimleri ortaya konulmuştur. Araştırma kapsamında üretici, aracı ve ihracatçı düzeyinde turunçgil meyvelerinin pazarlama yapısı ile pazarlama sorunlan incelenmiş ve sorunlara ilişkin öneriler sunulmuştur. Araştırmada ayrıca, Antalya ili için araştırma konusu turunçgil meyvelerinin pazarlama kanallan ve pazarlama marjlan da belirlenmiştir. en_US
dc.publisher Akdeniz Üniversitesi en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/closedAccess en_US
dc.subject Turunçgil, Üretim Maliyeti, Pazarlama Kanalı, Pazarlama Marjı, Antalya en_US
dc.title Antalya ilinde turunçgil üretimi ve pazarlama yapısının analizi en_US
dc.type masterThesis en_US
dc.contributor.department Tarım Ekonomisi en_US
dc.contributor.consultantID Burhan Özkan en_US
dc.contributor.institute Fen Bilimleri Enstitüsü en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Browse

My Account