Akdeniz Üniversitesi DSpace

Türkiye'nin turizm amaçlı uluslararası tanıtımında halkla ilişkiler faaliyetleri, Antalya'ya turist getiren A grubu seyahat acenteleri örneği

Show simple item record

dc.contributor.author Keskin, Akgün
dc.date.accessioned 2020-08-21T15:37:53Z
dc.date.available 2020-08-21T15:37:53Z
dc.date.issued 2004
dc.identifier.uri http://localhost:8080/xmlui/handle/123456789/1210
dc.description.abstract Dünyada turizmin öneminin gittikçe artması ve 200ö'li yıllarda döviz ve istihdam açısından en büyük sektör olma yolundaki gelişimi birçok ülkeyi bu alanda daha yoğun bir rekabet ortamına sokmaktadır. Medeniyetin bölünmez parçası olan turizm, bugün ekonomik, sosyal, kültürel, teknik ve politik fonksiyonlarıyla uluslararası alanda da en önemli ekonomik ve sosyal olay özelliği taşımaktadır. Turizmin ülkeler üzerindeki bu etkilerinden dolayı, ülkelerin turizm amaçlı uluslararası tanıtıma büyük önem verildiği görülmektedir. Turizm amaçlı uluslararası tanıtım bir ülkenin yurt dışındaki imajını ulusal çıkarları doğrultusunda geliştirmeyi hedeflemektedir. İnsanların ilgilerini, ülkenin, bölgenin ya da turistik kuruluşun mal ve hizmetleri üzerine çekmek, onlara bu konuyla ilgili bilgi vermek, eğitmek, önerilerde bulunarak olumlu düşünceler yaratmak, zihinlerde oluşturulan olumlu imajla turistik mal ve hizmetleri satın almaya yöneltmek, turizm amaçlı uluslararası tanıtımın ilgi ve uğraş alanını oluşturmaktadır. Turizm amaçlı uluslararası tanıtımın çaba ve çalışmaları kişilere, organizasyonlara ve kitlelere yönelik gerçekleştirilmektedir. Tanıtım, kişiler ve organizasyonlar arası ilişkilerle bağlantılı olduğundan kapsamına halkla ilişkiler de girmektedir. Halkla ilişkilerin, bir ülkenin turizm amaçlı uluslararası tanıtımında, olumlu imaj oluşturmak, hedeflenen ülke halkını etkilemek, olumlu düşünceler yaratmak, sempati, iyi niyet ve güven oluşturmak gibi çok önemli fonksiyonları bulunmaktadır. Türkiye'de turizm amaçlı uluslararası tanıtım çalışmaları kamu ve özel kuruluşlar tarafından yapılmaktadır. Bu organizasyonlar, Türkiye'nin politikalarını, sosyo- kültürel özelliklerini, turistik zenginliklerini uluslararası alanda tanıtarak, Türkiye hakkındaki olumlu görüşleri arttırma ve olumsuzlukları yok etme çabası içerisindedirler. Bu kuruluşlar içerisinde yer alan seyahat acenteleri ise turizm sektörünün ana unsurlarından biri durumundadır. İnsanların kitlesel ya da bireysel olarak çıktıkları seyahatlerde önemli ölçüde seyahat acentelerine ihtiyaç duymaları seyahat acentelerinin önemini açıklamaktadır.IX Yukarda açıklanan tüm bu özelliklerden hareketle, "Türkiye'nin Turizm Amaçlı Uluslararası Tanıtımında Halkla İlişkiler FaaliyetlerF'ni inceleyen bu tezde sırasıyla iç içe geçmiş temel konu başlıkları olarak;. Turizm ve Turizm Amaçlı Uluslararası Tanıtım. Halkla İlişkiler Faaliyetleri. Türkiye'nin Turizm Amaçlı Uluslararası Tanıtımda Halkla İlişkilerin Yeri ve Önemi konuları ele alınmaktadır. Araştırmanın uygulama bölümünde ise Antalya' daki A Grubu seyahat acentelerine yönelik bir alan çalışması ve değerlendirmesi yer almaktadır. 50 acenteye yönelik yapılan bu araştırmada Antalya'ya turist getiren A Grubu seyahat acentelerinin Türkiye'nin turizm amaçlı uluslararası tanıtımında halkla ilişkiler faaliyetlerinden faydalanma düzeylerini saptanmak amaçlanmıştır. Bu amaçtan hareketle, Seyahat acentelerinin mevcut durumu, halkla ilişkiler faaliyetlerinden yararlanma düzeyleri, Türkiye'nin tanıtımına bakış açıları belirlenmeye çalışılmıştır. en_US
dc.publisher Akdeniz Üniversitesi en_US
dc.rights info:eu-repo/semantics/openAccess en_US
dc.title Türkiye'nin turizm amaçlı uluslararası tanıtımında halkla ilişkiler faaliyetleri, Antalya'ya turist getiren A grubu seyahat acenteleri örneği en_US
dc.type masterThesis en_US
dc.contributor.department Tarih en_US
dc.contributor.consultantID Necdet Ekinci en_US
dc.contributor.institute Sosyal Bilimler Enstitüsü en_US


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Browse

My Account